onsdag 13 januari 2010

listfix

Dagen började i ett dimmigt töcken, minst sagt. Gick av mitt nattpass 07.00, körde hem i snöyran och mötte älsken och Tilde i hallen. Uuuunderbart, som jag saknar mina älsklingar när jag jobbar. Men måste medge att det känns fantastiskt smidigt att kunna jobba och dra in pengar utan att jag egentligen behöver vara ifrån min lilla mirakelbebis, hon sover ju hela nätterna så hon har ingen aning om att mamma är iväg och knegar.

Anyhow, efter att jag pillat ur linserna och dragit på mig myskläderna så fick jag gott finna mig i att vara vaken några timmar till. Lillfisen hade en tid på BVC för den ökända svinsprutan.. suck, känns inte lagom kul direkt. Men, men.. sjuksköterska som man är så vågar jag inte riskera att Tilde insjuknar i influensan. Nope. Det kommer ju alltid en andra våg av denna typ av influensa och den andra vågen är i de flesta fall än mer aggressiv än den första.. och vilka drabbas hårdast..? Jo, de små liven såklart. Nu är det i alla fall gjort. Hon var såklart intye happy happy, men protesterade inte så livligt som jag hade trott. Min duktiga lilla tös. När klockan blev 11 fick jag krypa ner i min underbara säng och sova 4 timmar, vem behöver sömn? Haha!

Jag har precis suttit och bläddrat runt på hemnet... aaaahhh, jag har hittat drömhuset med stort D!! damn it, måste hem och prata med mannen. har även suttit och filurat på en massa andra planer, mycket bra för tankeverksamheten när det är lugnt på jobbet måste jag säga. Är stolt över mig själv. har skrivit lista efter lista med grejjer som ska fixas - snacka om att vara aktiv!

Runt 03-tiden så slog en energivåg över mig.. jaa, vet inte hur jag annars ska förklara det, efter att ha gått igenom alla mina planeringslistor så fick jag en varm våg som gick genom hela kroppen, kan närmast liknas vid enorma vårkänslor eller nåt. Jaa, alltså nu menar jag inte att jag fick vårkänslor utan den där pirriga lyckokänslan man kan få.. ah, ni fattar va =) Ibland är livet allt bra underbart, utan någon egentlig anledning alls - love it!

2 kommentarer:

  1. Att du orkar...jisses tös. Någon gång måste du ju bara sova! Den härliga lyckokänslan unnar jag dig, den är underbar. Speciellt när man känner att man är på G liksom. Vill GÄRNA se huset du spanat in!
    Själv är jag ledig idag inför vår jobbehelg. Vi kommer ses både på fredag kväll, lördags morgon och söndag kväll OCH måndag morgon. En lyxhelg med andra ord ;) Tjohooo!
    KRAM och sov nu gott

    SvaraRadera
  2. Du har en sak att hämta inne hos mig ;)
    kram

    http://soulsistersdiary.blogspot.com/2010/01/award-och-utegang.html

    SvaraRadera