onsdag 3 februari 2010

framtidslust och husplaner

Dåligt bloggande de senaste dagarna. Skäms på mig! Sömnbristen gjorde sig påmind och har resulterat i att min tvådagars ledighet har vigts åt sömn och vila. Med andra ord så har jag och älsken gått och lagt oss strax efter dottern på kvällarna och jag har även vilat middag med henne på dagarna - resultat: cirka 24 timmars sömn på två dygn, inte illa=) Nu är energin tillbaka och jag är åter på jobb. Två nätter framför mig sedan är jag ledig hela helgen. Underbart.
Älsken och jag har hittat ett hus som verkligen har väckt vårt intresse. Imorgon ska jag ringa mäklaren och prata lite, vi får se hur det blir. Huset är kanonfint och allt stämmer perfekt. Dock är det lite grejjer som vi vill fixa med det, nya badrum och kök, lite måleri i några rum m.m. Allt måste räknas på och vägas fram och tillbaka. Men spännande är det verkligen... Håll tummarna för oss kära läsare=)
Besöksstatistiken pekar uppåt, allt fler läsare hittar hit. Verkligen superroligt! Jag välkomnar alla med varm famn. Dock är jag extremt nyfiken på vilka ni är, lämna en kommentar eller två - alltid lika roligt att höra vilka ni är! =)
Humöret är på topp och framtidslusten bara spritter i mig, snart snaaart är det vår. Jag blundar just nu för blasket som ligger ute på marken, min längtan efter sol och värme håller mig borta från vinterdepp. Vad gör ni för att hålla humöret uppe? Dela med er av tips som hjälper till att sprida en gnutta ljus och värme!

2 kommentarer:

  1. Ja vem jag är har du full koll på ;) Oh va spännande med nytt objekt! Var??? Inte för att jag är nyfiken...men det är bra att veta liksom... ;)

    Du har en sak att hämta inne hos mig: http://soulsistersdiary.blogspot.com/2010/02/kreativ-bloggare.html
    kram

    SvaraRadera
  2. Det är helt förklarigt att du har behövt vila så som du kämpar för din familj.

    Hus alltså! Vilken dröm. Hoppas det blir verklighet när ni vill. Här finns också drömmar om hus. Men de vi vill ha ligger runt 4 miljoner. Jag hoppas på en fenomenal löneutveckling så även det kan bli verklighet (haha, anställd inom kommun och föräldraledig- det kan ju jag glömma)

    Du vet ju dessutom vem jag är, så det struntar jag i att skriva. Kram

    SvaraRadera